fantasygame
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Music
 
Cikkek
Cikkek : Doom 3

Doom 3

Worms  2004.10.15. 21:50

Az első cikk ez. Kicsit megkésve bár de törve nem olvassátok e cikket melyet Worms írt!

Egyszer volt hol nem volt egy Doom nevű játék. Nagyon szerette mindeki. Miért? Műfajt teremtett, hihetetlen élvezetes és elképesztő grafikiája volt. Emlékszem amikor már vagy 4-edjére toltam végig és még mindig nem untam meg. Szép idők voltak azok. Az Id-es srácok is tudták, hogy okos (?) dolgot műveltek így hamarosan bekövetkezett a folytatás. A Doom 2 szintén hatalmasat robbant. Keringtek a pletykák a Doom nightmare fokozaton való végigjátszásáról pisztollyal és a hasonló csodák. Mindenki azzal játszott de a kor haladt és a doom csak porosodott. Ám senki nem feledkezett meg róla. Vártuk a folytatást de csak nem jött. Helyette kaptunk Quaket ami jó időre befogta a szánkat. Gondolom nem is kell mondanom mekkorát tartolt a játék. Aztán Quake 2 ami nem annyira lett vonzó a nagyközönségnek mint az Id többi játéka. Ezek után Quake 3 készült el. Mi pedig csak ámultunk, hogy ilyen grafika... Mai napig rengetegen játszák ezt a mesterművet majd a Wolfeistein is révbe ért ami azért nem szólt akkorát mint a Quake 3 epizódja. Aztán síri csend majd egy E3-on bemutatták a Doom 3-at. Eddig is keringtek pletykák a játékról de amint ezt megláttuk szóhoz sem jutottunk. Majd teltek-múltak az E3-ak a Doom pedig szépen mindig megmutatta magát ám fényéből nem vesztett. Most augusztusban végre megmutatta magát! A Doom megérkezett! A nosztalgia után rátérnék a játékra. Amikor megkaparintottam a dobozkát majd felinstalláltam a Doomot izgatottan indítottam el. Féltem, hogy nagyon lassú lesz a 1200-as celeron gépembe amiben ráadásul csak 256 mb ram van. Ám bíztam videókártyám erejében ami egy ati 9200 atlantis. Elindítottam a játékot majd bejött az Id logó ezután a menü. Nagyon izgatott tam majd megnéztem a beállításokat és kicsit szomorú voltam, hogy eléggé alacsony felbontásban (640x480-ban) futott. Elindítottam a játékot. Majd le esett az állam amikor megláttam a gyönyörű látványt. Az űrhajó megérkezett a UAC-ra majd kilépett belőle a főszereplő (anonym marine). Hamar megkapjuk az irányítást és a bázis feltérképezése után amikor az állunkat keresgetjük megkapjuk első küldetésünket. A bázison rendkívül kidolgozott több ezer poligonból álló kutatók és katonák játkáltak beszélgettek tehát ÉLTEK. MAjd ezek megszemlélése után tovább haladtam. Az egyik kutatót megkeresve egy kis beszélgetés után elszebadult a pokol. Robbant az egykor virágzó UAC és a démoni teremtmények végig pusztították a bázist. Ám sajnálkozásra nincs időnk mennünk kell a szörnyek seregeivel szembe. Ám a menetelés nem olyan könnyű! Nem sok szörny tör életünkre de ezeket legyilkolni épp elég nehéz. Itt emelném ki a játék egyik legjobb tulajdonságát a horrorisztikus hangulatot. A játék elejétől a végéig tisztára be leszünk parázva. Az eleje a legrémisztőbb mert ekkor az Id az összes puskaporát ellövi és a vége felé a sokkoló lástvány (vér, hullák stb.) Adják a hangulatot. A harc sem a megszokott. Sokkal taktikusabb a harc mint az Id eddigi játékaiban. Sokkal jobban meg kell fontolni melyik fegyver melyik szörny ellen ajánlott. Ennek ellenére nem mondanám, hogy a mesterséges intelligencia kiemelkedő lenne. A zombi katonák a valamikor UAC őrök től okosak. Ami nem lenne baj de ha összevetjük őket a "sima" zombikkal akik bambán és lassan törnek ellenünk eléggé nevetséges lehet. A nagyobb szörnyektől se várhatunk semmi extrát. A tűzdobáló szörnyek talán a legokosabbak. Velük úgy kell megküzdeni, hogy távolról (shotgun ajánlott) kiszámíthatatlan ugra-bugrálást végezve osztjuk az áldást. Így nem talál el minket és hamar elpusztul. Háttal nem érdemes a falnak állni mert bármelyik pillanatban mögöttünk teremhet egy zombi de erről nem sokat beszélek nem lövöm le a poént! Maga a pályák kidolgozása tökéletes. Megvallom amikor láttam pár Doom előzetest megilyedtem, hogy ez bizony lehet gyönyörű lesz, de rövid is. Sajnos vannnak ilyen játékok (pl.: Max Payne 1-2). Viszont a Doom nem ilyen! Aránylag hosszú kb 20 óra tiszta játékidővel rendelkezik ami elég szép elnézve, hogy mennyi munka lehetett benne. Álltalában szűk folyosókon megy az öldöklés de a rossznyelvekkel ellentétben vannak hatalmas belső és külső helyszínek is. Szólnék mgé pár szót a fény és árnyékhatásokról. Egyszerűen tökéletesek és a nálunk lévő zseblámpával ez ki is domborodik. Egyszerűen olyan nagyszerű a zseblámpa használata mint a Prince of Persia idővisszatekerési effektje. Minden árnyékot vet mindenre és ha már itt tartunk semmi nem lóg bele a falba illetve a másik lénybe. Minden a fizika törvényei szerint működik. Látszik, hogy tényleg él a játék. Nagyon is! Eddig szuperlatívuszokban beszéltem a játékról ám árnyoldalai is vannak ennek a mesterműnek. Az első ilyen, hogy szinte teljesen ugyan olyan mint a Doom 1-2 csak mérföldekkel jobb grafikával. Az egész játék a hentről szól ami oké mert ugye fps de semmi autóvezetés, csapat taktika új elemek. A vasutas pálya jó volt csak kár, hogy láttuk már a Half-life-ban. A másik negatívum a mesterséges intelligencia. A UAC zombik lehettek volna butábbak a pokol szörnyei pedig okosabbak. A multiplayer játék sem a legkiemelkedőbb bár dicséretes, hogy ennyi munka mellett ezt is csináltak. Remek ellenpélda a GTA sorozat. A hangok is tökéletesek mivel a fizikai motor generálja le. Kár, hogy néha sütötték csak el ezt a ziccert. A végére csak annyit mondanék, hogy a Doom 3 mevételével jól járunk feltéve ha bírja a gépünk. Nem számít ha alacsony grafikai beállításokkal játszunk az állunk így is a padlón lesz. Éedemes hozzá egy izmos videokártyát beszerezni. A látványhoz képest nem olyan nagy árat fizetünk! Összegezve megvallom rég szórakoztam ilyen jót. Felkerült a kedvenceim közé amiben a Starcraft, Mafia, GTA vice city és a Prince of persia the sand of time foglalt eddig helyet. Nincsenek benne forradalmi újítások de a hangulat a grafika és a hangok mindent kárpótolnak! 93%

 
Idő
 
Naptár
2023. December
HKSCPSV
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Számláló
Indulás: 2004-10-15
 
Társoldalak
 

Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-    *****    Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!